Ik gebruik een winactie altijd tijdens mijn 3-daagse. Als ze zich aanmelden, krijgen ze een 1-op-1 als ze in hun story's delen dat ze meedoen. Ik zie zo'n sessie als een salescall.
Nu kan je een post plaatsen waarbij je aangeeft dat als ze in hun story's er wat over zeggen dat ze een sessie met je kunnen winnen of dat iedereen een sessie krijgt. Maar net hoe vol jij je agenda wilt.
Is je publiek nog niet betrokken genoeg dat ze deze moeite nemen? Laat ze dan gewoon reageren op de post zelf.
Wat je tegenwoordig ook ziet, is een growth hack. Je plaatst een bericht en iedereen kan hier zijn of haar pitch doen. Mensen delen dit dan weer in hun story's. Benieuwd naar een post voorbeeld? Check @debra_vanderheide.
Schakel van tevoren al wat mensen in om je hierbij te helpen. Zo zou ik mijn klanten op de hoogte brengen, wat business buddy's en bijvoorbeeld wat mensen DM'en waar ik veel contact mee heb. Dan is er een grotere kans dat dit aanslaat.
Dag 2
Plaats een bericht met #
Door het juist gebruiken van # bereik je mensen die jou nog niet volgen. Kijk eens bij je concurrenten welke zij inzetten. Wissel # met een groot en klein bereik met elkaar af.
Experimenteer iedere keer weer met andere # en check bij de statistieken hoeveel mensen je ermee bereikt hebt. Op die manier kan je uiteindelijk de juiste # voor jouw business vaststellen.
Dag 3
Benader 3 mensen voor een samenwerking
Dit kan zijn dat je bij iemand een masterclass wilt geven, dat je bijvoorbeeld een podcast met iemand wilt opnemen of dat je het idee hebt dat je elkaars klanten heel goed kan helpen.
Wees persoonlijk als je iemand benaderd. Zorg ervoor dat die ander het idee heeft dat jij je hebt ingelezen, dat het je echt om deze persoon te doen is.
Daarnaast 'what is in it voor you'. Maak duidelijk wat de ander er aan heeft. Vraag je puur om een gunst? Wees daar dan ook eerlijk over.
Dag 4
Reëel maken
Dit is een mooie manier om snel te groeien op Instagram. Een reëel heeft namelijk meer bereik dan een gewone post. Op mijn Instagram kanaal heb ik er diverse geplaatst. Hier kan je wat inspiratie opdoen.
Denk vooral niet te moeilijk, wees niet te perfectionistisch, doe het gewoon!
Dag 5
Bericht plaatsen in FB groep
Ga op Facebook op zoek naar groepen waar jouw ideale klant zich bevindt. Meld je aan en maak een motiverende video. Zo kan je bijvoorbeeld vertellen wat jouw expertise voor jou betekent heeft. Zo zou ik kunnen vertellen over mijn spierreuma en dat passief inkomen mij de mogelijkheid geeft om toch een eigen bedrijf te runnen.
Voordat je een berichtje gaat plaatsen:
Check de spelregels van de groep. Is het toegestaan om zo'n bericht te plaatsen? Verwerk er sowieso geen reclame in. En neem bij twijfel even contact op met de beheerder van de groep.
Zorg dat je persoonlijke FB pagina up-to-date is. Mensen moeten kunnen doorklikken naar je eigen groep of naar bijvoorbeeld je website.