Maak een storyreeks waarin iets persoonlijks deelt en aan je kijkers hier een vraag over stelt. Ik zit bijvoorbeeld in de jacuzzi en maak een poll met de vraag of de ander ook van jacuzzi/bad houdt of het vreselijk vindt.
Met iedereen die op de poll reageert ga je het gesprek aan. Hierbij focus je op de verbinding. Probeer wel een lijntje te leggen naar je werk. Zo zou ik kunnen reageren op iemand die houdt van de jacuzzi of diegene daar ook voldoende tijd voor heeft.
Dag 2
In gesprek met je volgers
Wie reageert er vaak op je berichten of bekijkt vaak je story’s? Ga eens met 5 tot 10 mensen het gesprek aan. Focus je hierbij op de relatie, verbinding. Toon pure interesse. Stel veel vragen. Reageer empathisch. En doe vooral geen aanbod!
Dag 3
Storyreeks met poll pijnpunt
Maak een storyreeks waarin je een bepaald pijnpunt aanhaalt, die je op dat moment zelf ook even ervaart. Vraag of de ander er ook last van heeft middels een poll.
Voorbeeld:
Je gaat iemand helpen met het maken van de perfecte productfoto in 5 minuten. Zelf heb je een klus waarbij je zoekende bent hoe je het product op de juiste manier op de foto krijgt. Dit deel je en je plaatst dan een poll waarin je vraagt of een ander daar ook wel eens last van heeft. Deel aan het einde wel dat het je gelukt is, om zo wel je expertstatus te claimen.
Met iedereen die op de poll reageert ga je het gesprek aan. Doe geen aanbod. Focus je op verbinding leggen.
Dag 4
In gesprek met oud klanten
Wie heb je al eens geholpen met je expertise? Als het goed is, zijn zij al van jou overtuigd. Ideale doelgroep om nu warm te gaan maken. Vraag hoe het is. Hoe gaat het nu met hetgeen waar ze toen tegenaan liepen? Ook hierbij focus je weer op de verbinding en ben je vooral geïnteresseerd in de ander door vragen te stellen,
Dag 5
Storyreeks met poll aanbod
Maak een storyreeks waarin je deelt dat je bezig bent met je aanbod. Start bijvoorbeeld met een story waarin je vertelt dat je met iemand een gesprek hebt gehad en dat die aangaf tegen X aan te lopen. Voeg hier een polletje toe of het herkenbaar is. Maak dan het bruggetje naar je aanbod. En vraag aan het einde of ze interesse hebben.